czwartek, 18 stycznia 2018

SZYDEŁKOWY KOCYK Z NUTKĄ RÓŻU :)

Czekając na naszą Córeczkę postanowiłam, że zrobię swój pierwszy w życiu szydełkowy kocyk :) Jakoś tak zawsze chciałam mieć, ale zwykle kończyło się na kocykach, które były szyte - o tych też niedługo będzie. Ale w pewnym momencie pomyślałam, że dla mojej Małej Kruszynki mogę właśnie zrobić taki szydełkowy. I o zgrozo... tak... właśnie nawet trochę różowy ;)



Od dziecka pałam dużą niechęcią do różu, ale od momentu czekania na moją Malutką ta  moja niechęć trochę ewoluowała. I są odcienie różu, zwłaszcza w połączeniu z szarym, które polubiłam :)

Tak więc wybrałam wzór - taki złożony z kwadracików (schemat na pojedynczy kwadrat znajdziecie tutaj). Potem tylko trzeba było wyszydełkować te kwadraciki, co muszę przyznać chwilę mi zajęło... :) 
 

Ale kwadracików przybywało i przybywało i udawało się uzbierać coraz więcej :) I wreszcie doszłam do końca (kocyk ma 7x9 kwadratów, czyli łącznie 63 kwadraty) :) Zostało tylko pozszywanie - wypróbowałam zszywanie igłą - niestety efekt mi się nie podobał, więc ostatecznie stanęło na zszywaniu półsłupkami - co w moim przekonaniu dało dużo ładniejszy efekt...



Na koniec dodałam wykończenie dookoła - najpierw rząd półsłupków, potem słupki i znowu półsłupki na wykończenie - w kolorze beżowo-szarym.



Kocyk jest wykonany:
- z bawełny 100% marki Drops, 
- szydełkiem 3,5 mm, 
- z sześciu motków 50 g. 

Ostateczne wymiary po zrobieniu to 65 x 85 cm.  




Jak widać moja Malutka sypia pod kocykiem i bardzo sobie chwali :) A na pewno nie protestuje mocno :)


ania

6 komentarzy:

  1. Super kocyk. Podziwiam za wytrwałość ;) widać że był bardzo pracochłonny ale efekt super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) na szczęście każdy kwadrat idzie w miarę szybko więc się wydaje że szybko ;)

      Usuń
  2. Witam. bardzo mi sie spodobała . czy można wiedzieć jaki drop wskoczył w tym przypadku na szydełko?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry. Jakiej włóczki Pani użyła? Paris czy innej? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie Drops Safran w połączeniu z Drops Love you 7 :) pozdrawiam

      Usuń
  4. Dzień dobry. Czy mogłaby Pani objaśnić wzór na kwadrat? Nie umiem czytać schematów ��

    OdpowiedzUsuń