poniedziałek, 19 lutego 2018

SZNURKOWY KOSZYCZEK NA SZYDEŁKU

Koszyczek powstał jako część prezentu dla Chrześnicy mojego Męża - ale o pozostałych zawartościach będzie w dopiero następnym poście - także zapraszam do śledzenia mojego bloga. A dzisiaj wzór na koszyczek - zapraszam :)



Koszyczek powstał ze sznurka bawełnianego 5 mm - miał być w ulubionym kolorze Chrześnicy - czyli fioletowym - tutaj nie było problemu z wyborem kolorystycznym.

Materiały:
- sznurek bawełniany - 5 mm- 50 g /na koszyczek poszło dokładnie 49 g :)/
- szydełko - 10 mm

Wzór:
oznaczenia:
Pn - półsłupek nawijany
Pn + - dwa półsłupki nawijane w oczko z poprzedniego rzędu
P - półsłupek 
oł - oczko łańcuszka

Rzędy:
1) 10 Pn w magiczny pierścień /10
2) ( Pn+ ) x 10 /20
3) ( Pn+; 1Pn) x 10 /30
4) ( Pn+; 2Pn) x 10 /40
5) ( Pn+; 3Pn) x 10 /50
6) 50 Pn  w tylne oczko z poprzedniego rzędu /50
7) 50 Pn /50
8)  9P; 8 oł (pomijamy 6 Pn poprzedniego rzędu); 19P (pierwszy P wkłuty w siódmy Pn z poprzedniego rzędu licząc od ostatniego P tego rzędu); 8 oł (pomijamy 6 Pn poprzedniego rzędu);10P(pierwszy P wkłuty w siódmy Pn z poprzedniego rzędu licząc od ostatniego P tego rzędu)  /54
9) 54P /54







Zapraszam do robienia - koszyczek robi się bardzo miło, szybko i przyjemnie - przynajmniej jak dla mnie :)



ania

2 komentarze:

  1. Do tej pory robiłam tylko koszyki na sklejkowym dnie i wysokie, ale ten wygląda kusząco i spróbuję coś w tym stylu tym bardziej że mam pod ręką trochę sznurka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie robiłam ze sklejkowym dnem ale ten wzór mi się podoba :) mam nadzieję że się przyda :)

      Usuń